Uncategorized, איכות, כללי, מאמרים וכתבות

כשחושבים איכות ושיפור מתמיד- שימו את הלקוח במרכז – ד”ר נאוה קליין

מבוא

אנו דנים ועוסקים רבות בנושא איכות ושיפור תהליכים באירגון ועושים זאת בידיעה שזו הדרך הנכונה להוסיף ערך לאירגון אולם תמיד אנו צריכים לחזור ולהזכיר לנו ולכל הסובבים עבור מי אנו עושים מאמצים אלו ומה מטרת העל שלנו.

התשובה

התשובה היא שכל העשייה מכוונת להצלחת לקוחותינו.   ארגון אינו יכול להתקיים ללא לקוחות וכדי להשיג שביעות רצון גבוהה של לקוחות, על האירגון להציב את האיכות כערך מרכזי בתרבות הארגונית ובחלק מהפעילות היומיומית שלו. בעוד שחברות רבות מבינות את חשיבות האיכות וכוללות אותה כחלק מהאסטרטגיה שלהן, הן לא תמיד מצליחות לתרגם אותה בצורה נכונה ולספק את המשאבים הנדרשים עם המיקוד הנכון.

שיטה

כבר דנו רבות סביב הפרשנות הנכונה לאיכות. בסופו של דבר  איכות היא אמצעי להשיג את מטרות האירגון והאירגון נע להצלחת לקוחותיו.
יש צורך להשקיע בהבנת פרופל הלקוחות, להבין מה הם רוצים ואיך הם תופשים איכות ולדעת לתרגם זאת לעבודה בתוך האירגון. קשר רציף של צוות האיכות וציוותי השיפור עם הלקוחות ואירגון השירות יביא להבנה טובה יותר ומיקוד מטרות הפנים של האירגון. ככל שצוות איכות יהייה קרוב ללקוחות הוא ישכיל להדריך את האירגון  על אילו תהליכים יש להתמקד ולדייק ואיפה המקומות הנכונים להציב ציוותי שיפור.

עלינו להבין   שהלקוחות שלנו הופכים  להיות תובעניים יותר מדי יום. הטמעת מתודולוגיית ה-lean  והשיפור המתמיד יעזרו לנו בכך. עם היכולת להתמקד בסילוק בזבוזים, הפחתת צעדים מיותרים ואספקת הזמנות מושלמות, נוכל לענות על ציפיות הלקוח  בכל פעם.

תובנות

כאשר איכות מתורגמת כראוי לדרישות, תהליכים וביצועי מוצרים, זה יוביל לאיכות טובה יותר של המוצרים ולשביעות רצון גבוהה יותר של הלקוחות.

יתרה מכך, אחד המקומות הקריטיים להניע צוות שיפור הוא בתחום הבנת הלקוח. ככל שנבנה תשתית מדידה טובה מול הלקוח ונבנה תהליכים טובים יותר -נוכל לשפר את שביעות רצון הלקוחות ולתרום ליעדים העיסקיים של האירגון.

לסיכום

שיפור תהליכים, שיפור מתמיד ולמידה מתמשכת צריכים להיות בלב עשיית האירגון כאשר הבנת צרכי הלקוח כל הזמן מרכזית ולנגד עיננו.

כותבת המאמר :

דר’ נאוה קליין

בעלת תואר ראשון בהנדסה כימית ,אוניברסיטת באר-שבע, ותואר שני ושלישי בכימייה יישומית, האוניברסיטה העברית.

קריירה  של 25 שנים בחברת HP אינדיגו-חטיבה שעוסקת בעולם דפוס דיגיטלי.  20 שנות ניהול בעולם תוכן טכנולוגי כולל תפקיד של ניהול חטיבת פיתוח חומרים ומוצרים מתכלים

בשנים 2014-2018 שימשה כסמנכל”ית משאבי אנוש וחברת הנהלה בחברה .

החל מ-2018 משמשת כראש מערך איכות ומצוינות תפעולית בחברה.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *